Subiektywny przegląd prasy – kwiecień 2015


Jako że w naszym fachu nie tylko piszemy, ale też czytamy, postanowiliśmy zapoczątkować nowy rozdział w historii naszego bloga – przegląd prasy. Co miesiąc będziemy tworzyć go w oparciu o najpopularniejsze i najlepsze branżowe serwisy i blogi, wyszukując w nich to, co ciekawe, modne, nowatorskie, nietypowe i godne uwagi z wielu innych względów.

Zanim jednak przejdziemy do kącika prasowego, dodajmy, że proponowany przez nas cykl ma charakter subiektywny – wybierając materiały, kierujemy się własnym gustem i tym, z czym w naszej opinii warto się zapoznać. Skoro formalności stało się zadość, pora przejść do rzeczy. Oto co działo się w branży w minionym miesiącu.

Historia Content Marketingu – artykuł opublikowany na whitepress.pl

142791050439448600Jak na dobry początek przystało, zaczynamy od paru słów historii, a właściwie zachęcamy do przeczytania tych, które w e-booku Historia Content Marketingu zawarli redaktorzy WhitePress. Historia zaczyna się 1985 roku, a kończy w 2011. Co wydarzyło się na przestrzeni 120 lat, jakie kampanie zostały uznane prze twórców e-booka za kluczowe dla rozwoju content marketingu i jakie pozwoliły wyciągnąć wnioski – o tym wszystkim dowiecie się z darmowego e-booka. Inicjatywa godna uwagi, o czym świadczy fakt, że o dziele WhitePressa pisali w minionym miesiącu prawie wszyscy.

Context marketing – przenieś content marketing na następny poziom – artykuł opublikowany na whitepress.pl

143004789516032500Niech nie zmyli Was nazwa – context marketing ma tyle wspólnego z reklamą kontekstową co łysy z warkoczami, czyli bardzo mało. Nie jest też tożsamy z content marketingiem, choć – razem z nim stosowany – może być źródłem naprawdę skutecznej reklamy. Czym jeszcze nie jest context marketing, jakie są jego cechy charakterystyczne i jak wygląda w wykonaniu firmy Amazon – o tym właśnie traktuje wspomniana publikacja.

Klucz do podboju kanału earned media, czyli jak zintegrować działania PR z content marketingiem? – artykuł opublikowany na nowymarketing.pl

eyJ4MSI6MCwieDIiOjEwMjQsInkxIjoxMCwieTIiOjU4NywidyI6MTAyNCwiaCI6NTc3fQ==

W tekście poczytamy o związkach – bo w content marketingu dobre relacje są bardzo ważne. Aby promować treści, warto korzystać z trzech wiernych przyjaciół, czyli kanałów: owned, paid i earned media. To właśnie ich połączenie daje najlepszą skuteczność. Jakie relacje należy jeszcze pielęgnować? Związek PR z content marketingiem rośnie w siłę, łącząc świetne treści z efektywnymi narzędziami promocji i przemyślanym budowaniem wizerunku. Po więcej szczegółów odsyłamy do artykułu.

Wideo będzie napędzać reklamę internetową – artykuł opublikowany na brief.pl

phpThumb_generated_thumbnailjpgJeden z najważniejszych trendów na 2015 – wideo. A to za sprawą rosnącej liczby urządzeń mobilnych, które pozwalają na oglądanie filmów wideo w dobrej jakości i w każdym miejscu. Jak kształtowały się wydatki na reklamę w ostatnich latach i jakie formy reklamy wideo są na topie – o tym dowiecie się z prezentowanego artykułu.

Raport Interaktywnie.com: Wideo w internecie – artykuł opublikowany na interaktywnie.com

344737_cJeszcze kilka słów o wideo, którego rosnący udział w marketingu internetowym dostrzegli również redaktorzy portalu Interaktywnie.com, którzy na temat Wideo w sieci stworzyli raport. Co w nim znajdziemy? Między innymi odpowiedź na pytania, czy kampanie skierowane do internautów przynoszą efekty, czy reklama wideo na Facebooku i YouTube stanowi realne zagrożenie dla reklamy telewizyjnej, jaka jest specyfika nagrań pojawiających się w sieci i trendy panujące w marketingu wideo. Znajdziemy też dobry przykład w postaci udanych realizacji opartych właśnie na wideo skierowanym do internautów.

(Nie)oczytani, czyli jak konsumujemy treści i co z tego wynika dla działań content marketingowych? – artykuł opublikowany na nowymarketing.pl

5630_l2Podobno czytamy coraz mniej książek. Podobno wolimy jednak czytać drukowane książki niż korzystać z urządzeń mobilnych. Gdzie w tym wszystkim miejsce dla marketingu treści i jak formułować komunikaty, by miały szansę zostać zauważone w natłoku innych informacji? Właśnie te tematy porusza autorka artykułu, podając jednocześnie cenne wskazówki, którymi warto kierować się podczas tworzenia mikrotreści.

5 podpowiedzi, jak skutecznie promować swój blog – artykuł opublikowany na Socialpress.pl

timthumb.phpProwadzicie bloga? Ten poradnik jest dla Was. Chociaż w marketingu szaleje wideo, blogi wciąż cieszą się popularnością, która – w przypadku tych najlepszych – ciągle rośnie. W tekście znajdziecie 5 prostych sposobów na zwiększenie poczytności bloga, a w dołączonej do niego infografice odnajdziecie więcej pomocnych szczegółów.

8 sposobów na sprawdzenie, jakie tematy zainteresują czytelników Twojego bloga – artykuł opublikowany na sprawnymarketing.pl

Temat-na-bloga-860x400Jeśli szukacie przewodnika po narzędziach umożliwiających śledzenie trendów w danej tematyce, zbieranie danych o potencjale konkretnych fraz czy monitorowanie statystyk dotyczących zachowań odbiorców, to w tym artykule znajdziecie niezbędne minimum. Konkretne zestawienie najpopularniejszych narzędziu i krótkie streszczenie ich możliwości. Jak widać po komentarzach czytelników – artykuł godny dodania do zakładek.

Te narzędzia sprawią, że nigdy nie zabraknie ci treści – niezbędnik content managera – artykuł opublikowany na socialpress.pl

timthumb.php1Nie zadowala Was lista narzędzi podanych w powyższym artykule? Ta publikacja powinna Was więc usatysfakcjonować. Zbiór 8 ciekawych narzędzi, które dostarczą inspiracji każdemu copywriterowi. Każde z nich zostało pokrótce opisane.

Zaawansowane funkcje Google – warto znać te triki – artykuł opublikowany na socialpress.pl

timthumb.php2Z Google jest jak z mózgiem – niby każdy ma do niego dostęp, ale tak naprawdę nie każdy wie, jak go poprawnie używać. W artykule znajdziecie informacje na temat funkcji Google, komendy, które ułatwią spenetrowanie sieci i kilka ciekawych trików, które albo znacie, albo będziecie chcieli poznać. Proste, ale może zupełnie zmienić Wasze riserczowe wędrówki. Kto szuka, ten znajdzie, kto przeczyta, ten zrobi to szybciej.

Sześć czynników skutecznego content marketingu – artykuł opublikowany na nowymarketing.pl

5528_l2Jaki cel ma stosowanie strategii content marketingowej? Takie, by umożliwić potencjalnemu klientowi samodzielne odszukanie danej firmy. Wbrew pozorom sam tekst to za mało. Jak więc budować świadomość marki i nawiązać długotrwałe relacje z potencjalnym klientem? Sześć zaklęć zawartych w artykule stanowi odpowiedź.

10 zasad konstruowania użytecznych komunikatów – artykuł opublikowany na marketerplus.pl

10-zasad-konstruowania-uzytecznych-komunikatow-567x255Zgodnie ze wskazówkami zawartymi w tekście będziemy się streszczać – użyteczny artykuł o tym, jak komunikować w użyteczny sposób. To niemal 10 przykazań copywritingu, które każdy autor tekstów powinien znać – nie proponujemy wytłaczania ich w kamiennych tablicach, ale wydrukować warto.

Jak zrobić infografikę idealną? 5 rzeczy, o których musisz pamiętać – artykuł opublikowany na socialpress.pl

timthumb.php4Na tym nie kończy się lista artykułów poradnikowych, bo oto kilka rad na to, jak stworzyć dobrą infografikę. A że dobre rady zawsze w cenie, także z tą publikacją warto się zapoznać.

W jakim celu najczęściej używamy dziś Twittera? [Badanie Q1 2015] – artykuł opublikowany na mediafeed.pl

13583014854_8bfa0c92a9_oAutor bloga zamieszcza swoją analizę ankiety dotyczącej Twittera i jego użytkowników przeprowadzonej przez Global Web Index. Jakie wyciąga wnioski? Twitter okazuje się miejscem, w którym znaczna część jego użytkowników śledzi interesujące ich marki. Stanowi pole do działania, na którym powinny skoncentrować się firmy. Warto zapoznać się z wpisem.

Instagram coraz popularniejszy (infografika) – artykuł opublikowany na mediarun.com/pl/

mediarun-com-Social-Media1-710x434Zostajemy w kręgu mediów społecznościowych, zwracając uwagę na badanie firmy Gemius, która przyjrzała się trendom panującym w mediach społecznościowych – wyniki badania zaprezentowano w formie infografiki. Dowiadujemy się z niej, które serwisy cieszą się największą popularnością w uwzględnionych w badaniu krajach i jakie płyną z tego wnioski dla planowania strategii marketingowych.

Piwo lane po ściance to…szybolet – artykuł opublikowany na pl.paweltkaczyk.com

slack-imgs.comNiepoprawne wymówienia słowa szybolet nie wiąże dla nas z żadnym niebezpieczeństwem, jak dla biblijnych Efraimitów, którzy zostawali za to od ręki zamordowani. Jeśli nie znamy odpowiedniego slangu, nie dostaniemy co najwyżej kawy w Starbucksie. Oczywiście przesadzamy – kawę dostaniemy, ale nasza nieznajomość szyboletów z pewnością zostanie zauważona. O roli szyboletów w marketingu, ich projektowaniu i tym, co dzięki temu zyskują marki pisze na swoim blogu Paweł Tkaczyk.

30 statystyk o mobile, które musisz znać – artykuł opublikowany na dworzynska.com

Gratka dla spragnionych cyfr i procentów – dwuznaczność jest tutaj zamierzona, ponieważ z zawartych w artykule danych dowiecie się np. dla jakiego odsetka rodaków smartfon jest ważniejszy od alkoholu. Poza tym wpis zawiera informacje na temat tego, do czego używamy smartfonów i jakie funkcje w nich wykorzystujemy – wszystko podane w przystępnej, skrótowej wersji. Jak te dane mają się do Waszych zwyczajów?

Copy Paste: Polacy i social media – artykuł opublikowany na hatalska.com

Również Hatalska na swoim blogu zaprezentowała garść statystyk, wybierając najważniejsze jej zdaniem fragmenty z raportu Wave 8 stworzonego przez UM Polska. Pisze m. in, o tendencjach dotyczących konsumpcji contnetu, po który coraz chętniej sięgamy korzystając z urządzeń mobilnych. A zachęta do zapoznania się z publikacja niech będzie pochodzący z niej cytat: użytkownicy zupełnie inne treści cenią, a zupełnie innymi treściami się dzielą.

O wpływowości blogerów i vlogerów – na co warto zwrócić uwagę w raporcie PSBV – artykuł opublikowany na hatalska.com

Wśród ciekawych raportów znajdziemy także ten przygotowany w ramach Polskiego Stowarzyszenia Blogerów i Vlogerów, który w całości dostępny jest na podanej stronie. Znajdziemy tu konkretne dane i ciekawe wnioski, dotyczące wpływu blogo- i vlogosfery na zachowania internautów.

Na tym kończymy historyczny, bo pierwszy naszego autorstwa, przegląd prasy branżowej. Czekamy na Wasze opinie. Może czytaliście coś ciekawego, czego nie uwzględniliśmy w przeglądzie? A może któryś z podanych przez nas wpisów szczególnie Was zainteresował?

NEWSLETTER - bądź zawsze na bieżąco