Subiektywny przegląd prasy branżowej – styczeń 2016


W minionym miesiącu sypnęło śniegiem i branżowymi publikacjami. W nowy rok wkroczyliśmy pełną parą, kończąc powoli czas corocznych podsumowań. Również i tym razem znaleźliśmy garść publikacji, które zwróciły naszą uwagę. Sprawdźcie sami – może w karnawałowej gorączce umknęło Wam coś ciekawego?

56635Multiscreening – nowa szansa dla reklamodawców – interaktywnie.com

Jak często, oglądając telewizję, skuszeni ofertą, przeglądamy jej szczegóły i finalizujemy transakcję na innym urządzeniu? Jak się okazuje, robi to aż 70% internautów. Moda na korzystanie z kilku ekranów jednocześnie stanowi nowe pole do wykorzystania dla reklamodawców. Multiscreening i shifting – bo o nich mowa – to bez wątpienia zjawiska, które reklamodawcy powinni brać dziś pod uwagę. Dlaczego? O tym przeczytacie w artykule.

phpThumb_generated_thumbnailjpgNarodziny brand hero – brief.pl

Tak rodzi się bohater! Jeśli jeszcze nie znacie (…naprawdę?) Serca, Rozumu, Reni, Czerwonego Kapturka czy Henia, najwyższa pora dowiedzieć się o nich więcej. Jak powstają nasze ulubione postacie? O tym opowiada człowiek, który jest jednym z ich twórców – Sebastian Pańczyk.

54068Ponad 70% polskich użytkowniczek internetu korzysta z Facebooka codziennie – opublikowane na stronie interaktywnie.com

Najlepszy przyjaciel kobiety? Facebook! Nie trzeba nikogo przekonywać, że kobiety – bez względu na swój wiek – lubią rozmawiać (a może mówić?). Jak się okazuje, Facebook perfekcyjnie spełnia ich potrzeby, o czym świadczą wyniki przeprowadzonego przez firmę PMR badania.

5102-492x472Słowa, które „przypuszczalnie” psują konwersję… – odnalezione na admonkey.pl

Krótka historia o tym, jakie znaczenie w komunikacji ma tryb przypuszczający i dlaczego działa na potencjalnego klienta odstraszająco. Jesli pytacie, czy warto to przeczytać – nie warto. Trzeba.

e-mail-marketing-492x472Wybór narzędzia do e-mail marketingu w 2016 roku: czym się kierować? – artykuł ze strony admonkey.pl

E-mail marketing – dobrze zaplanowany – pozwala na szybkie dotarcie do klienta i uzyskanie z tego wymiernego zysku. W tym celu trzeba jednak wybrać właściwe narzędzie. Z artykułu dowiemy się, jakie czynniki wziąć pod uwagę, decydując się na konkretne rozwiązania.

560x315-10-porad-110 email marketingowych porad, jak nie znaleźć się w folderze SPAM – odnalezione na sprawnymarketing.pl

Pozostajemy w temacie e-mail marketingu. Jedno niedopatrzenie może spowodować, że nasz precyzyjnie obmyślony mailing nie zostanie nawet otwarty – potencjalny klient oznaczy go jako spam lub wiadomość od razu sama trafi do tego folderu. Tutaj znajdziemy poradnik, jak zachęcić odbiorców do czytania naszych maili i w jaki sposób „zaprzyjaźnić się” się filtrami antyspamowymi.

4EA8E819931-1024x665Trendy w email marketingu w 2016 roku – 10 najważniejszych – freshmail.pl

Może jesteśmy nudni, ale e-mali marketing ewidentnie cieszył się w tym miesiącu dużą popularnością. Czy to wróżenie z fusów? Nie, to strategia oparta na danych, doświadczeniu i wiarygodnych źródłach. Oto czytelny zbiór trentów, którymi w tym roku może przesiąknąć e-mail marketing.

57098_fotolia_83504327_subscription_monthly_mFacebook chce przerwać hegemonię YouTube. Ma szansę w tym roku? – interaktywnie.com

Od jakiegoś czasu sporo mówi się o wideo na Facebooku. Czy rzeczywiście portal zdominuje pod tym względem YouTube? Zdaniem ekspertów pozycja YouTube jest póki co niezagrożona, a dlaczego – o tym przeczytacie w artykule.

58147_faithie---fotoliaEdukacja akademicka w Polsce nie nadąża za technologią – artykuł ze strony interaktywnie.com

Jak się mają uczelnie wyższe względem technologii, które wykorzystują do promowania się i – co ważniejsze – do wspierania oferty edukacyjnej? Faktem jest, że w dobie popularności urządzeń mobilnych wirtualny dziekanat jest bardziej przyjazny niż spotkanie twarzą w twarz z osobami, które mniej lub bardziej skutecznie unieprzyjemniały nam czas studiowania. Jednak ważniejsze okazują się możliwości, jakie dają platformy e-learningowe wspomagające cykl nauki. Co jeszcze oferują lub oferować mogą uczelnie wyższe na czasie?

2016_01_28_ALK_InfografikaA1-e1453975408137-690x255Polacy lubią polecać zakupy – badanie naukowe ALK – opublikowane na marketerplus.pl

Korzystając z sieci i z naszych dobrych i złych doświadczeń, wymieniamy się ze znajomymi poglądami na temat konkretnych produktów. Niektóre z nich polecamy, część z nich zdecydowanie dyskredytujemy, jeśli tylko nie spełniły naszych oczekiwań. Czy nasze propsy i consy poddają się uogólnieniom? Oczywiście że tak, o czym przeczytamy w artykule powstałym na podstawie badań dr Joanny Tkaczyk zajmującej się komunikacją nieformalną. Kto komu co poleca, a co jest obiektem stałej krytyki? – kliknij powyżej.

29658Powiedz mi, jakie masz poglądy, a powiem ci, gdzie nie kupować – opublikowane na marketing-news.pl

To, że zachowania konsumenckie rządzą się swoimi prawami, wiadome było od czasów nie tyle kamienia łupanego, co początków obwoźnego (czy raczej obnośnego) handlu. Ale mamy wiek XXI i do naszych decyzji zakupowych wkracza ideologia i światopogląd. Na wybranych przykładach w artykule zebrane zostały aktualne (Tefal) i nieco zakurzone (Ciechan) przykłady tego, jak używać poglądów, by zdyskredytować swoją markę. Warto zerknąć do linkowanej strony, tym bardziej że przykłady nie ograniczają się do polskiego podwórka.

29564Raport Salesforce o obsłudze klienta zapowiada trzycyfrowe wzrosty (infografika) – marketing-news.pl

Trzycyfrowe wzrosty sprzedaży! Satysfakcja klientów! Angażowanie ich w kreowanie marek! Jak to osiągnąć, pokazuje raport Salesforce o obsłudze klienta, którego podsumowanie znajduje się w artykule, a pełna treść w formie infografiki dostępna jest tutaj. Warto nie tylko do niego zajrzeć, ale i przestudiować, ponieważ pokazuje on wyraźnie, gdzie klient będzie poszukiwał wsparcia w przeciągu następnego roku-18 miesięcy.

29525Konsumenci znudzeni dzisiejszą technologią i zaniepokojeni jutrem – badanie Accenture (infografika) – marketing-news.pl

W perspektywie globalnej znudziły się nam smartfony, tablety, ba! nawet wearables, chociaż na dobre nie zagościły na szlachetnych częściach naszego ciała. Skąd te wnioski? Z badania Igniting Growth in Consumer Technology. Co więcej – nie tylko my rozmyślamy o tym, do czego w dobie internetu rzeczy są zdolne zhackowane nasze lodówki:) Ale serio, serio – nie jest dobrze co do zaufania do nowych technologii. A IoT w globalnym odczuciu niesie sporo zagrożeń, które zniechęcają do oddania się jego urokom.

145202447494371800_Content Marketing i SEO a Zerowy Moment Prawdy (ZMOT) – whitepress.pl

Spośród wszystkich rozwinięć mniej lub bardziej czytelnych skrótów dotyczących optymalizacji stron internetowych i tego rodzaju wyspecjalizowanych treści, na specjalną uwagę zasługuje ten, którego rozwinięcie pozostawi każdą humanistkę i każdego humanistę w nastroju intelektualnego rozedrgania: ZMOT (Zero Moment of Truth), czyli Zerowy Moment Prawdy. Czym jest? Gryzie? Da się oswoić? A może nawet wykorzystać? Skąd przychodzi(my) i dokąd zmierza(my)? Warto zapoznać się z artykułem, nawet jeśli nie mamy na ręce zegarka.

slack-imgs.comTrendy w marketingu 2016 – paweltkaczyk.com/pl/

Nie wiesz, czym są wskaźniki Click Through Rate, Open Rate, Bounce Rate? Oprzytomnij i zaznajom się z ich definicjami, najwyższy czas, skoro wieszczy to Paweł Tkaczyk. Przy okazji warto zerknąć, jak podtrzymać uwagę trafnym cytatem w trzecim akapicie tekstu – że mistrz? No, mistrz.

Content-Marketing-wywiad-900x538Najlepsi polscy specjaliści SEO o Content marketingu – odnalezione na templatemonsterblog.pl

SEO i Content marketing najlepiej działają wspólnie – uzupełniając się i dają najlepsze efekty. Tym razem polscy czołowi seowcy opowiadają o tym jaki był, jest i będzie CM. Wiele ciekawych głosów i sugestie, które przydadzą się zarówno contentowcom i jak i tym od Matta Cutts;). Nasz bezcenny Łukasz też dodał coś od siebie.

slide-1-638Raport SEO 2015 – liderzy swoich branż – opublikowane na slideshare.net

Na dokładkę warto schrupać raport SEO podsumowujący rok 2015. Czytelny podział na branże i przejrzysta struktura sprawi, że po przejrzeniu wszystko stanie się jasne. O ile do tej pory nie było;)

4 najlepsze sposoby na stworzenie interaktywnych treści internetowych – odnalezione na nowymarketing.pl

Z treściami, podobnie jak z ludźmi – lepiej sprawdzają się te aktywne, nie pasywne. O tym jak się wyróżnić i dlaczego, stosując treści interaktywne, przeczytamy w artykule. Quiz look book, interaktywna infografika czy lookbook – to elementy, które Ty możesz polubić, a czytelnicy pokochać. Co więcej, aby je stworzyć, można bazować na treściach i riserczach, które już posiadamy – tworząc ich czytelną i angażującą wersję.

thenets-przewodnikPraktyczny Przewodnik po Content Marketingu – thenets.pl

Podobno pieniędzy i wiedzy nigdy za wiele. Aby zaspokoić głód wiedzy lub też usystematyzować tę, którą już mamy, warto zajrzeć do przewodnika po CM od The Nets. Przypomnimy sobie, jak tworzyć treści, które będą docenione nawet przez wymagających smart shopperów. E-book doradzi też, w jaki sposób poznać potrzeby odbiorców, zapracować na ich zaufanie oraz jak skutecznie przeprowadzić kampanię, której efekty będą spektakularne, a do tego mierzalne. No i skoro 80% marketerów uznało, że CM pomógł im zrealizować założone cele, to znaczy, że gra jest warta świeczki. Chociaż to już chyba wszyscy wiemy:)

content_standard_brand_yournalismBrand journalism – contenthouse.pl

Kolejny apetyczny e-book, tym razem omawiający temat Brand journalism , czyli coś to jest i teraźniejszością i przyszłością PR. Publikacja to nie tylko zbiór informacji na temat tego, jak tworzyć angażującą i wiarygodną treść – ukazuje również wiele narzędzi i sposobów mierzenia efektywności działań.

TrendInsights: nowy cykl wideo. Odc. 1 – o sztucznej inteligencji – hatalska.com

To musi być dobry rok, jeśli rozpoczyna się kolejnym cyklem wideo od Hatalskiej. TrendInsights to w założeniu cykl filmów (prawdopodobnie 5), z czego każdy z nich porusza i analizuje jeden z popularnych i ciekawych trendów. Póki co możemy obejrzeć odcinek 1. o sztucznej inteligencji relacji człowieka z maszyną. Po takim aperitifie trudno nie przebierać nogami w niecierpliwym oczekiwaniu na kolejny.

phpThumb_generated_thumbnailjpg1Nie siedź w pracy… za długo – brief.pl

Na koniec ciekawostka naukowa. Co jest równie szkodliwe, jak wypalenie paczki papierosów? Siedzenie! Jak czytamy w artykule poświęconemu zdowiu pracowników biurowych: […] co piąty pracownik cierpi codziennie na jakiś rodzaj bólu. 80 proc. z nich uważa, że dolegliwości takie jak ból kręgosłupa, mrowienie kończyn są związane z wykonywaną pracą. Co więcej co czwarty pracownik w wieku 26 – 35 lat odczuwa ból pleców lub karku każdego dnia. Na tym kończymy, pora rozprostować kości. Do następnego!

NEWSLETTER - bądź zawsze na bieżąco


Komentarze (2)