Subiektywny przegląd prasy branżowej – luty 2016

Autor: Hanna Czwojdrak, Dominik Olszewski, Sebastian Cichoń
1 18
Nie trzymaj tego dla siebie!

Luty 2016 roku przeszedł do historii jako jeden z niewielu miesięcy, kiedy cieszyliśmy się jego dodatkowym, coczteroletnim 29 dniem. Jako że był nieco dłuższy, także ilość tekstów, które w skrócie prezentujemy, nie będzie okrojona. Zerknijcie, co się działo w tekstach specjalistycznych i nie tylko – a działo się sporo.

Video-jak-pogodzić-SEO-i-SMJak pogodzić SEO i Social Media w Content Marketingu? video ze strony sprawnymarketing.pl

Social media, SEO i działania content marketingowe – co mają ze sobą wspólnego? Razem składają się na zoptymalizowany content marketing. Więcej nie każemy Wam czytać – obejrzyjcie filmik.

560x315-Jak-sprzedawać Jak przekształcić użytkownika Internetu w klienta Twojej firmy? 8 fundamentalnych zasad – video ze strony sprawnymarketing.pl

Odpowiednio zaprojektowana strona, pełna wartościowych treści w postaci bloga czy e-booków, podtrzymywanie relacji z potencjalnymi klientami i odpowiednia reklama, to tylko niektóre ze strategii, które pozwolą nam na ściągnięcie użytkowników na nasza witrynę. Jakie dokładniej podjąć działania, aby osoby zaglądające na stronę marki stały się jej klientami?

seo7 sposobów na radykalne zwiększenie konwersji z działań content marketingowych – artykuł na stronie admonkey.pl

Publikacje artykułów mogą bardzo przysłużyć się naszej marce – odpowiednio przygotowane i przejrzyste treści zachęcają czytelników do działania i wpływają na poprawę konwersji z naszych działań content marketingowych. W artykule znajdziecie 7 sposobów na to, by uzyskać taki efekt.

margot-vs-lily-nike2Trend Watch: Marki produkujące własne seriale artykuł na stronie mediafeed.pl

 O video pisaliśmy już nie raz i nie dwa. Tym razem zwracamy uwagę na inne ujęcie tematu. Co powiedziecie na seriale tworzone przez marki? Jeśli od razu przychodzi wam na myśl Moda na sukces, możecie być spokojni – formaty proponowane przez firmy to zaledwie kilkuodcinkowe serie. Kto jak do tej pory postawił na takie rozwiązanie?

2016-02-09_093310-492x472Trend video marketingu. Ile kroków dzieli Cię od idealnej animacji? artykuł na stronie admonkey.pl

W tym artykule przeczytamy z kolei o tym, jak tworzyć wciągające odbiorców video – tylko 6 kroków dzieli nas od stworzenia filmiku, który będzie o wiele bardziej atrakcyjny dla potencjalnych klientów niż tekst.

auto-424119_960_720Poradnik dla internetowego reklamodawcy poradnik na stronie iab.org.pl

Kolejna publikacja od IAB. Tym razem jest to poradnik (podręcznik, opracowanie), w którym omówione zostały dostępne narzędzia reklamowe i możliwości ich wykorzystania. Przeczytamy tu m.in. o content marketingu i marketingu w wyszukiwarkach, reklamie video, zasadach działania retargetingu oraz reklamie w mediach społecznościowych. To kompendium wiedzy z pewnością przyda się wszystkim osobom związanym zawodowo z branżą reklamową.

phpThumb_generated_thumbnailjpgZ ust do ust, czyli o sile rekomendacji (cz. I) na stronie brief.pl

To wywiad z dr Jolantą Tkaczyk na temat siły, jaką niesie ze sobą rekomendacja. Całość podzielona została na 2 części (tutaj znajdziecie cz. II), w których omówione zostały m.in. różnice pomiędzy marketingiem szeptanym a komunikacją nieformalną oraz zjawisko tzw. zaangażowania w zakup.

560x315-reklama-synchroniczna5 rzeczy, których nie wiedziałeś o reklamie synchronicznej ze strony sprawnymarketing.pl

O reklamie synchronicznej można powiedzieć co najmniej tyle – podąża za klientem, jest dopasowana do jego potrzeb i powoli wkracza na polski rynek. Wykorzystuje zjawisko multiscreeningu, czyli korzystania z kilku urządzeń jednocześnie. W artykule przeczytamy o tym, jakie możliwości daje tego typu reklama i co ją ogranicza.

phpThumb_generated_thumbnailjpg7 trendów, które będą rządzić social media w 2016 na stronie brief.pl

Media społecznościowe – czym będą żyły w 2016 roku? Chociaż zmieniają się jak pogoda za oknem, to jednak z pewnością można wyróżniać pewne dominujące w nich trendy – o tak, jest tu także stary dobry content marketing.

phpThumb_generated_thumbnailjpgKilka kroków do lepszego e-sklepu na stronie bierf.pl

E-zakupy – doceniamy je coraz bardziej, szczególnie w obliczu codziennego zabiegania i braku czasu na cokolwiek innego poza pracą. Nie wszystkie sklepy internetowe spełniają jednak nasze wymagania i wystarczająco skutecznie zachęcają do skorzystania z ich oferty. Przeszkadza nam w nich brak rzetelnych informacji o produkcie i trudność w uzyskaniu natychmiastowej odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Jak więc sprostać oczekiwaniom współczesnego e-zakupowicza?

project-tango-logoProjekt Tango pojawi się na urządzeniach konsumenckich już w 2016 roku artykuł na stronie interaktywnie.pl

Do czego zmierza rozwój współczesnych technologii? W sferze wielkiego biznesu wszystko jest jasne – wielkimi krokami nadciąga Trzecia Platforma, o której więcej przeczytacie tutaj. A co będzie miał z tego zwykły zjadacz chleba? Jedną z odpowiedzi dają nam Google w kooperacji z Lenovo – jest to dopieszczany właśnie projekt Tango. Jego cele przedstawia czytelna infografika, natomiast możliwe obszary zastosowania zakreśla tekst artykułu. Stare przysłowie pszczół mówi, że do tanga trzeba dwojga – jeśli przyjmiecie zaproszenie, parkietem stanie się podłoga waszego domu. Dacie się porwać w tany?

insight pixabay comOkiem eksperta: jak szukać insightów w internecie artykuł na stronie interaktywnie.pl

Spojrzeć na świat oczyma klienta – oto, czego chcieliby ci, którzy mają coś do zaoferowania (czyli sprzedania). Niegdyś potrzebne do tego było poznanie klienta osobiście, na przykład za pomocą ankiety wypełnianej analogowo, długopisem. Dzisiaj wszystko, co ważne, jest dostępne za pomocą kilku kliknięć. Jest tylko jedno ale. To, co ważne kryje się w zalewie tego, co nieistotne – jak więc dotrzeć do interesujących nas informacji? Odpowiedź jest jedna – trzeba szukać insightów. W artykule znajduje się nie tylko wyjaśnienie tego terminu, ale i pakiet niezbędnych narzędzi wspomagających obserwowanie tego, czego pragnie i szuka potencjalny nabywca.

natywnaReklama natywna 2016 USA-UK-Polska publikacja na stronie marketing-news.pl

Reklama natywna znalazła się pod lupą badań przeprowadzonych przez Adaptiff i Solve Media, których wyniki trafiły do IAB Polska. Raport, który powstał na ich bazie, przedstawia nie tylko poziom świadomości terminu reklama natywna i jej stosowanie, ale również stopień skuteczności, czynniki rozwoju i jej perspektywy. Żeby tego było mało, badanie objęło rynek nie tylko polski, ale także angielski i amerykański. Jak na ich tle prezentują się polskie statystyki? Wnioski są bardzo interesujące, zapoznać się z nimi nie tylko warto, ale i trzeba. A że reklama natywna jest wdzięcznym obiektem badań, dowiemy się również stąd.

FB i YT 2015Rok 2015 w Polsce na Facebooku, Youtube i na Twitterze ze strony marketing-news.pl

Jeszcze jedno podsumowanie ubiegłego roku, tym razem w formie czytelnych infografik – rok 2015 w polskim Twitterze, YT i FB zebrane przez Sotrender. Co było najbardziej popularne i zebrało fejm (zasłużony czy nie to inna sprawa), kim są użytkownicy tych serwisów, kogo lubili najbardziej, a kogo najmniej, jakie hasztagi zawojowały internety i kto najwięcej stracił – to ostatnie w dodanych na końcu ciekawostkach, do których warto zajrzeć tak samo, jak do głównej zawartości.

dino-156509_960_720Trolle na celowniku – Big Data wytępi internetowych trolli i hejterów ze strony o-m.pl

Pryszczaty nastolatek, retroaktywny stalker, płaczące dziecko, a także rycerz na białym koniu, ekspert – nawet pedantyczny gramatyk – internetowy hejt ma wiele twarzy. Zjawisko hejtowania jest obecnie obiektem zainteresowania zarówno specjalistów od Big Data (jak autor artykułu), jak i pracowników Google`a, którzy za cel postawili sobie jeśli nie całkowite wyeliminowanie hejtowania (czy to w ogóle jest możliwe przy tylu wcieleniach?), to jego ograniczenie. Na efekty tych ostatnich pewnie przyjdzie nam poczekać, na razie warto przyjrzeć się wrogowi, z którym się walczy.

Pizza za miliard dolarów - Paweł Tkaczyk 2016-03-02 01-56-13Pizza za miliard dolarów wpis na blogu paweltkaczyk.com

Wisienką na torcie jest wpis na blogu Pawła Tkaczyka. Ok, wiadomo, że o klienta się dba, podobnie jak o swoich własnych – i docelowo własnych – pracowników. Dodatkowo użycie śródtytułu: Trzy warstwy budowania kultury w organizacji, czy to może być w ogóle ciekawe? Zajrzyjcie aż po samo dno kryjące przykłady prosto z życia w komentarzach, a tekst najmocniej wryje się wam w pamięć spośród czytanych w ostatnim czasie. Słowo klucz? Storytelling – tym razem zażyjecie matrixowską pigułkę o kolorze niebieskim 🙂

Nie trzymaj tego dla siebie!

Comments (1)