Subiektywny przegląd prasy branżowej – grudzień


Początek roku to czas podsumowań i postanowień, dlatego postanowiliśmy wyłowić najlepsze kąski z mijającego roku. Z zawieruchy okołoświątecznej i końcoworocznej ocaliliśmy dla Was kilka wysokokalorycznych artykułów. Powspominamy, przejrzymy podsumowania, a także poczytamy o tym, co było i poszukamy ciekawych postanowień noworocznych – zapraszamy!

Wspominki

1Spieszmy się kochać rok 2015, bo tak szybko odchodzi. Na osłodę pożegnania z tymi sytymi 252 dniami roboczymi w 2015 roku, zachęcamy do odbycia sentymentalnej podróży po najchętniej oglądanych filmikach na YT w Polsce. Warto także przypomnieć sobie najbardziej znaczące tweety w 2015 roku,  a także podumać nad trendami i kondycją SM w 2015 widzianymi okiem przedstawicieli kilku branż. Jest co wspominać, oby nadchodzące 12 miesięcy było równie inspirujące.

2http://interaktywnie.com/biznes/newsy/social-media/najlepsze-reklamy-na-youtube-w-2015-wideo-252270

Na dokładkę – najlepsze reklamy 2015 roku na YouTube, które zostały wybrane nie przez byle kogo, bo przez samych widzów. W każdej kategorii rywalizowało ze sobą 5 spotów. Nie zabrakło tam Arnolda S. i Justina B. ale słówka więcej nie piśniemy. Sprawdźcie, kto wygrał, a komu przypadły miejsca poza podium. Zgadzacie się z wynikami?

 

http://www.brief.pl/artykul,3527,rok_2015_w_wyszukiwarce.html

3Jeśli już miło rozgościliśmy się przy branżowym stoliku, to  przypomnijmy sobie, jakie hasła najczęściej guglowaliśmy w 2015 roku (i dlaczego, do diabła, było to 50 twarzy Greya?!). W artykule przedstawiono zarówno polskie, jak i globalne top 10 – czyli wszystko, czego Pan Google musiał często wysłuchiwać. A jeśli chcecie wpaść i zapytać samego wuja o to, co u niego się działo i co go najbardziej interesowało przez te 12 miesięcy, wiecie, gdzie go znaleźć.

co-si-wydarzyo-w-2015-podsumowanie-od-a-do-z-1-638

http://hatalska.com/2015/12/30/co-sie-wydarzylo-w-2015-alfabetyczne-podsumowanie-roku/ 

Jeśli już powiedzieliśmy A, to warto powiedzieć także Z. Natalia Hatalska przygotowała soczyste podsumowanie roku 2015 – porządkując najciekawsze wydarzenia i trendy alfabetycznie. Robert Lewandowski, Star Wars lub Powrót do przyszłości – co Wy najlepiej wspominacie? Prezentacja to idealne tło do wspominek i i powolnej tęsknoty za tak inspirującym rokiem.

Podsumowanie marketingowe 2015  

4http://www.admonkey.pl/podsumowanie-marketingowe-2015-44064.html

Jeśli już powspominaliśmy grudzień, to czas na małą refleksję i podsumowanie. Redakcja AdMonkey przygotowała inspirujący zbiór opinii pochodzących od przedstawicieli kilku agencji marketingowych. To ciekawe głosy, oceniające mijający rok wprawnym, marketingowym okiem. Z artykułu dowiemy się, które kampanie zasługują wg nich na miano najlepszych i najbardziej zaskakujących, a które okazały się największymi klapami. Co było trendem, a co nim będzie? Sprawdźcie sami, co mówi śmietanka branżowa i swobodnie przyklaskujcie lub otwarcie się nie zgadzajcie;) A żeby widzieć przyszłość wyraźniej niż wróżbita Maciej, zobaczmy social wróżby na nadchodzący rok: http://www.whysosocial.pl/2015/12/social-media-2016-trendy.html.

Men are input to the PChttp://nowymarketing.pl/a/7876,nowymarketing-podsumowuje-rok-2015-content-marketing

Podsumowując rok 2015, warto skupić się też na samym contencie. Które kampanie okazały się porażką, a które odniosły sukces? Jakie trendy i wyzwania czekają go w przyszłości? Chociaż CM stał się popularny w Polsce dwa lata temu, dopiero w mijającym roku stał się jedną z istotniejszych gałęzi marketingu. W artykule przedstawiono wiele ciekawych komentarzy i ocen, a także kierunków, które mogą być przyszłością CM. Aby mieć pełniejszą wiedzę o bliskich kuzynach CM, warto poznać opinie podsumowujące SM (warto zajrzeć tutaj), a także sprawdzić co tam w SEM piszczało w 2015.

6http://sprawnymarketing.pl/najlepsze-i-najgorsze-polskie-reklamy-2015/

No i jak wspominać, to do pierwszej łzy – oto najpopularniejsze reklamowe potwory i wytwory, które mogliśmy podziwiać w mijającym roku. W zestawieniu znajdziemy polskie reklamy, o których w 2015 r. z różnych względów było głośno. Ta podróż obejmuje m.in. takie przystanki, jak zabawne rymowanki Redds’a, wzruszające historie opowiedziane przez Allegro i Tymbark, a także reklamy ślinociągów i rajstop. Oczywiście nie zabrakło szanownych celebrytów, czyli panów: Upława, Grzyba i Świąda (tak, wiemy, też za nimi tęskniliście). A jakie są Wasze typy?

Raporty

rGrudzień to świetny czas na podsumowanie mijającego i planowanie kolejnego roku. Zawsze z uwagą śledziliśmy raporty na stronie interaktywnie.com – tym razem mamy przedsmak tego, co spotka nas w przyszłym roku.  Gdybyście nabrali apetytu na wróżenie i poznawanie przyszłości – oto zapowiedzi raportów 2016. Będzie co czytać i o na co czekać. Zacieramy rączki!


7http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-marketing-mobilny-252290

A teraz mały aperitif, czyli raport interaktywnie.com dotyczący marketingu mobilnego – warto się z nim zaznajomić tym bardziej, że do mobile świat (reklamowy) należy od roku 2018 wzwyż. Wiemy to nie tylko z raportu i podsumowań roku 2015, ale też z wszelkich wykresów pokazujących zwiększanie się wydatków na mobile i ze spadających notowań niegdysiejszych potentatów reklamowych (prasa codzienna, magazyny w wydaniu papierowym).

8http://www.marketing-news.pl/message.php?art=46195&f=rss

Jeśli już rozbudziliśmy raportowy apetyt, nie pozostawimy Was głodnych – oto chrupiąca dokładka. Z raportu „Global Mobile Consumer Survey” Ipsos Mori i Deloitte dowiemy się, w jaki sposób Polacy korzystają z urządzeń mobilnych – jak często patrzymy na telefon, czy korzystamy z niego w pracy, w czasie spotkań lub podczas jazdy. Możecie sami zrobić swój rachunek sumienia, a ewentualne grzeszki porównać z przyzwyczajeniami reszty tubylców. Dajcie znać, jak wypadliście;)

Czytelnia

9http://interaktywnie.com/biznes/newsy/e-commerce/sa-wymagajacy-nielojalni-nie-lubia-czekac-nowa-generacja-na-zakupach-252249

Niecierpliwy, nielojalny, dokładny i pamiętliwy – co to za przyjemniaczek? Ty, ja, pan płaci, pani płaci, społeczeństwo płaci, słowem – klient 2.0, który przyszedł robić zakupy w sieci. Ważne dla sklepów internetowych, ale nie tylko dla nich – najwyższy czas rozwijać system obsługi klientów, bo przetrwasz na rynku góra 2 lata. A to nie koniec złych wiadomości – po klientach 2.0 przyjdą inni, następni, przy których obecna klientela to osoby pod krawatem, mniej awanturujący się.

Dieci amici si fanno un selfie al parcohttp://www.marketing-news.pl/article.php?art=2773&f=rss

No więc kim są ci, którzy przyjdą po klientach 2.0? Młodzi! Poznajmy ich lepiej – jakie są ich zwyczaje, ulubione kanały aktywności (i dlaczego jest to Snapchat, który idealnie spełnia funkcję fatyczną dla młodych osobników płci obojga). Nie teraz, tylko TERAZ!, minimalizowanie wysiłku lv. 10, informacje? – tak, ale niech znajdują się same. Więcej w artykule.

11 http://marketerplus.pl/teksty/artykuly/krotki-poradnik-content-marketingu-dla-kazdego

Komuś jeszcze nic nie mówi hasło content marketing? Czym jest, do czego służy, co można dzięki niemu zyskać i jak go stosować– kolejna porcja narzędzi mniej lub bardziej niezbędnych. CM w pigułce o kolorze czerwonym lub niebieskim – wybierasz sam/sama.

12http://www.marketing-news.pl/message.php?art=46195&f=rss

Komórki, a właściwie smartfony – my Polacy mamy i nie wahamy się ich używać. Ale właściwie do czego nam one służą? Kiedy chwytamy za komóreczkę, by pogadać, a kiedy, by się zrelaksować (i ile to kosztuje przeciętnie z uwzględnieniem różnic wiekowych wśród osób obsługujących smartfony)? Odpowiedzi na te pytania i wiele interesujących kwestii z telefonią komórkową w tle – w tym artykule. A jak się obchodzą ze smartfonami Polki? Czytelna infografikatutaj: http://www.marketing-news.pl/message.php?art=46236&f=rss

Postanowienia noworoczne

13http://nowymarketing.pl/a/7935,jak-natychmiast-stac-sie-lepszym-i-bardziej-produktywnym-tworca-contentu

Jeśli szukacie inspiracji do postanowień noworocznych, może Was zaciekawić artykuł mówiący o tym, jak stać się bardziej produktywnym twórcą treści. Czy pamiętacie, czym jest kaizen, czy jesteś blogerem czy pisarzem i czy na pewno umiecie zmieniać punkt widzenia i zachować samodyscyplinę? Jeśli, odpowiadając, choć przy jednym z powyższych punktów się zawahaliście, warto przeczytać ten poradnik.

14https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/183/10-przydatnych-wskazowek-na-zwiekszenie-konwersji-w-kampanii-content-marketingowej-

Jeśli na własnym przykładzie chcemy przekonać się, że content is king, warto wcześniej przygotować się na przyjęcie wzmożonego ruchu wywołanego treścią, którą stworzymy na potrzeby klienta. Odbiorca tym sposobem trafi na zbudowaną wcześniej ścieżkę zachowań, a jego wybory i kolejne kliknięcia będą wcześniej przewidziane i zaprojektowane. Zwiększaniu konwersji posłużą między innymi testy A/B, umiejętne linkowanie, ciągłe śledzenie Google Analytics, odpowiednie umiejscowienie grafik względem tekstu. Więcej w artykule.

Female hands working at a keyboard/computer.

http://nowymarketing.pl/a/7893,3-pytania-ktore-sa-kluczowe-w-content-marketingu

Aby zrealizować powyższe postanowienie noworoczne, warto także pytać – ale nie byle jak. W artykule znajdziecie pytania, które warto sobie zadać i których oczekują prosumenci. Odpowiedzi na pytania rozpoczynające się od słów co, jak i dlaczego to istotne wskazówki, które pozwolą zbudować sensowną strategię i trafić z treściami tam, dokąd je kierujemy, a niekoniecznie tam, dokąd prowadzi nas najprostsza droga.



http://www.brief.pl/artykul,3534,swiety_content_marketing_pierwszy_e-book_z_analiza_najlepszych_tegorocznych_swiatecznych_kampanii_content_marketingowych.html 

A na deser jeszcze cieplutki ebook podsumowujący świąteczne kampanie contentowe. Wszystkiego najlepszego! I oby kolejny rok sprawił, że wszyscy będziemy szczerze ucontentowani.

NEWSLETTER - bądź zawsze na bieżąco


Dodaj komentarz